سرویس مسجد خبر
یادداشت

لوازم تحقق جهاد تبیین

لوازم تحقق جهاد تبیین
(یکشنبه ۲۲ اَمرداد ۱۴۰۲) ۱۲:۱۰

​جهاد تبیین بدون داشتن آگاهی و سواد به نتیجه‌ی مطلوب نمی‌رسد و ابتر خواهد ماند. برای اینکه وارد میدان شویم و از نظام اسلامی و حکومت دینی دفاع کنیم، به دانش و مطالعه‌ی کافی و دقیق، اطّلاعات عمیق و سواد رسانه‌ای نیاز داریم. نمی‌توان در جهاد تبیین بدون سواد و مطالعات دقیق کاری از پیش برد.

به گزارش سرویس مسجدپژوه  پایگاه تخصصی مسجد؛ حدود یک سال و یازده ماه از حکم قطعی امام خامنه‌ای عزیز در رابطه با جهاد تبیین می‌گذرد، رهبر و مقتدای بزرگوارمان با الفاظ و تعابیر مختلفی در ۲۰ سخنرانی تأکید فرموده‌اند که جهاد تبیین یک فریضه‌ی قطعی و واجب فوری است. حال باید نسبت به این موضوع یک ارزیابی دقیق و واقعی صورت پذیرد تا نقاط قوّت و ضعف‌مان مشخص شود.
 
 در این خصوص آنچه اهمیت دارد شیوه و محتوای جهاد تبیین است؛ در جهاد تبیین با ارائه‌ی مطالب متقن، مستند و منطقی مخاطب را باید قانع کرد و نه ساکت! مخاطب را باید همراه کرد.
 
دشمن همواره تلاش می‌کند تا دستاوردهای مهمّ و عظیم نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران را کوچک و حقیر معرّفی کند. از این جهت جمهوری اسلامی مظلوم‌ترین در حال حاضر است و بر همگان واجب است تا جهت رفع این مظلومیت شبانه‌روز تلاش کنند.
 
جهاد تبیین بدون داشتن آگاهی و سواد به نتیجه‌ی مطلوب نمی‌رسد و ابتر خواهد ماند. برای اینکه وارد میدان شویم و از نظام اسلامی و حکومت دینی دفاع کنیم، به دانش و مطالعه‌ی کافی و دقیق، اطّلاعات عمیق و سواد رسانه‌ای نیاز داریم. نمی‌توان در جهاد تبیین بدون سواد و مطالعات دقیق کاری از پیش برد. 
 
یکی از مهم‌ترین لوازم جهاد تبیین شجاعت و شهامت است؛ شهامت مواجهه با نظرات مخالف، منتقدان و احیاناً افراد و جریان‌های مخالف و مغرض! لازمه‌ی هر جهادی داشتن شجاعت است؛ وقتی حق با این جبهه است، دیگر ترس معنایی ندارد.
 
تبیین با تخریب، تحقیر، توهین و ناسزاگویی به هیچ عنوان محقّق نمی‌شود؛ تبیین باید با متانت، ادب، سخن نیکو و البتّه اقتدار صورت پذیرد.
 
متأسفانه در سالی که گذشت، جهاد تبیین را در انتشار پست و استوری سطحی خلاصه کردیم؛ برای ادای جهاد حقیقی تبیین باید اصول و مبانی اساسی که مورد هجمه دشمن است، مورد توجّه قرار گیرد و به صورت نقطه‌زنی جهاد صورت پذیرد.
 
امیدواریم در این آزمون خطیر و لبّیک عملی به امر ولی سربلند و موفّق شویم. 
 
یادداشت از حجت اله ذاکر
تعداد بازدید : ۱,۴۲۶

تازه ترین

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

پربازدیدترین