سرویس مسجد خبر
هلال احمر فراخوان داد؛

خدمت رسانی به زائرین اربعین با مشارکت دارویی

خدمت رسانی به زائرین اربعین با مشارکت دارویی
(یکشنبه ۱۵ اَمرداد ۱۴۰۲) ۰۹:۳۲

رئیس سازمان داوطلبان گفت: با اعلام فراخوان و در قالب طرح "مرهم زائر"، عموم مردم می‌توانند با جمعیت هلال احمر در زمینه ارائه خدمات دارویی به زائرین مراسم اربعین حسینی(ع) همکاری کنند و داروهای سالم و مازاد بر مصرف خود را به شعب،خانه‌های هلال و پایگاه‌های این جمعیت در سراسر کشور تحویل دهند.

به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد؛ وحید سلیمی‌گفت: این جمعیت همه ساله در مراسم اربعین حسینی خدمت به زائرین را سرلوحه وظایف خویش قرار می دهد.
 
وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر همواره برای جلب مشارکت های مردمی و خیرین در امور عام المنفعه و بشردوستانه اهتمام دارد و به همین منظور، سازمان داوطلبان در قالب طرح ملی "مرهم زائر" و برای تامین بخشی از اقلام دارویی مورد نیاز این مراسمِ جهانی و اجتماعِ انبوه، اعلامِ مشارکتِ عمومی می نماید.
 
به گفته این مقام مسئول؛ عمومِ هموطنان،خیرین و حامیانِ حقوقی می‌توانند در راستای مسئولیتِ اجتماعی خویش و همچنین خدمتِ دارویی و درمانی به زائرینِ اربعینِ حسینی علیه السلام، داروهای اهدایی خود را با لحاظ نمودن شرایط خاص به تمام شعب شهرستانی، خانه‌های هلال و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تحویل نمایند.
 
سلیمی خاطرنشان کرد: شرایط داروهای اهدایی نیز مطابق با شیوه نامه طرح مرهم زائر اعلام و ابلاغ شده است که مبتنی بر آن،
 
_ داروها باید با بسته بندی مناسب و ترجیحا با بسته بندی اولیه کارخانه باشد،

_ داروهای یخچالی و داروهای دارای شرایط نگهداری در دمای ۱۵تا۲۰درجه نباشد،
 
_ داروهای مایع،نیمه جامد ،اسپری‌ها و شیاف ها با بسته بندی باز 
 
_ قرص ها،کپسول ها،پرل ها به صورت فله ای و باز شده نباشد.
 
رئیس سازمان داوطلبان ادامه داد: جمعیت هلال احمر همچنین از همکاری داوطلبانه داروخانه‌ها و شرکت های دارویی در طرح مرهم زائر و اهدای داروهای پرمصرف در تجمعات انبوه به جمعیت هلال احمر،استقبال می‌کند.
 

 
سلیمی‌گفت: جمع آوری داروها با همکاری و همیاری اعضای سازمان‌های داوطلبان و جوانان و تفکیک داروها توسط افراد واجد صلاحیت از جمله اعضای کانون‌های دانشجویی هلال احمر در دانشگاههای علوم پزشکی و تکنسین‌های دارویی با نظارت مشترک معاونت بهداشت،درمان و توانبخشی و مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر صورت می‌گیرد.
 
سلیمی اضافه کرد: داروهای اهدایی پس از طی فرایند تفکیک، برای انتقال به کشور عراق و توزیع در مراکز درمانی، تحت نظارت جمعیت هلال احمر ایران، در اختیار مرکز پزشکی حج و زیارت این جمعیت قرار می‌گیرد.

 

پایان پیام/

 
تعداد بازدید : ۱,۸۴۵

تازه ترین

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

پربازدیدترین