سرویس مسجد خبر
آیت‌الله اعرافی:

احیای مساجد موجب ساماندهی مسائل فرهنگی می‌شود

(یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲) ۰۷:۴۱

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر مساجد احیا شوند حداقل نیمی از مسائل فرهنگی جامعه ساماندهی می‌شوند.

به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد؛ آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه عصر امروز دوشنبه ۲۹ خردادماه در دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم و اساتید طرح جامع شهید بیاضی‌زاده ضمن تسلیت شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: در خصوص امر تبلیغ چند نکته حائز اهمیت است که مهمترین آن مخاطب‌شناسی و شناخت ذائقه مخاطبین است.

 

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: باید بدانیم مخاطبی که وجود دارد تحت تاثیر گفتمان غربی، فضای مجازی و ... است.
 
وی ادامه داد: گفتمان انقلاب اسلامی در ابتدای هم‌آورد، گفتمانی بسیارسنگین با گفتمان غرب است که ما در مقایسه با امکانات مادی و رسانه‌ای غرب از محدودیت‌های بیش‌تری برخوردار هستیم.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه‌علمیه تصریح کرد: راهبران تبلیغ دینی باید در حرکت تبلیغی، شناخت دقیقی از جهت‌گیری جریانات غربی داشته و به نوع غرب شناس باشند.
 
آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی موج جدیدی را ایجاد کرد که قابل وصف نیست و تمام دشمنی‌ها با این نظام به دلیل تقابل با تمدن غربی است، لذا باید در این مسیر با انبوهی از هجمه‌ها و شبهه پراکنی‌ها هم آشنا شد و هم نسبت به پاسخ‌گویی به آن مجهز بود.
 
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود، آموزش و پرورش را زیربنایی‌ترین مجموعه آموزشی و تعلیم و تربیتی کشور توصیف کرد و گفت: در حال حاضر طرح‌های متعددی همچون امین، روشنا و... در مدارس در حال انجام است لذا باید توجه داشته باشیم کسی که می‌خواهد برای این طرح وارد مدرسه شود چه توانایی‌ها و مهارت‌های فردی و دانشی دارد و این بسیار حائز اهمیت است. باید افرادی باشند که در اعماق ذهن و وجود دانش آموزان نفوذ کنند.
 
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه سازمان تبلیغات در این راستا اتفاقات خوبی در حوزه کنشگران رقم زده است، ابراز کرد: مدیر و معلمان باید پای کار انقلاب باشند و اگر این اتفاق رقم خورد بسیاری از اهداف تربیت کنشگران دانش آموز محقق خواهد شد.
 
وی با تاکید بر اینکه فعالیت، فرهنگ، تبلیغ و دین مردمی شود، بیان کرد: قم دارای ویژگی‌های خاصی است و اگر تحولی در قم صورت بگیرد موج آن تمام ایران را دربر خواهد گرفت.
 
آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات و حوزه هیچ فاصله‌ای در بنیاد‌های فکری ندارند، تأکید کرد: در استان قم باید نمونه‌ای از راهبری مشترک و متحد در امر تبلیغ دین، خلق کنیم.
 
وی با بیان اینکه اگر مساجد احیا شوند حداقل نیمی از مسائل فرهنگی ساماندهی می‌شوند، افزود: قم باید هزار مسجد فعال و تراز که سه وعده نماز در آن اقامه شود، داشته باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه ظرفیت روحانیون خواهر و برادر بسیاری در قم وجود دارد، عنوان کرد: اگر نیمی از این جمعیت در مساجد حضور پیدا کنند، قطعا مساجد متحول خواهند شد.
 
تعداد بازدید : ۹۳۹

تازه ترین

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

پربازدیدترین