سرویس مسجد خبر
مدیر هماهنگی نواحی مرکز رسیدگی به امور مساجد؛

حل مشکلات فرهنگی با تعامل کانون‌ و بسیج

(سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱) ۱۱:۰۷

حجت‌الاسلام اصغری با بیان اینکه ظرفیت موجود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌تواند بسیاری از مشکلات فرهنگی کشور را حل کند، گفت: هم‌افزایی این کانون‌ها و بسیج اتفاقات مبارکی را در کشور رقم می‌زند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت الاسلام والمسلمین «یوسف اصغری» در گفت و گو با شبستان با اشاره به ثمرات تعامل کانون های فرهنگی هنری مساجد و بسیج، اظهار کرد: مردم همواره مساجد را مامن، پناهگاه و ملجا می دانند و مردم و خیران همواره در مسجد در کنار هم جمع می شوند، بنابراین ضرورت دارد که ارکان مسجد در برنامه ریزی و برگزاری برنامه ها با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند.

مدیر هماهنگی نواحی مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: اگر در مساجد اخوت و برادری برای رونق حضور مردم شکل بگیرد و تشکل های فعال در مساجد با محوریت امام مسجد در کنار هم برای حل مشکلات مردم متحد باشند، برکات و خیرات بسیاری شامل حال مردم می شود.

وی با بیان اینکه  امیرالمومنین علی(ع) در خطبه 127 نهج البلاغه فرمودند: «یَدُ اللهِ مَعَ الْجَمَاعَةِ»؛ دست خدا با جمعیّت است، گفت: نبود تعامل میان بسیج و کانون های فرهنگی هنری موجب هدررفت امکانات مساجد می شود، در حالی که ظرفیتی که در کانون های مساجد وجود دارد، می تواند بسیاری از مشکلات فرهنگی کشور را حل کند و موانع را از سر راه بردارد.

حجت الاسلام اصغری با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری و بسیج ظرفیتی بی نظیر و فراگیر در کشور و در جوار مساجد هستند، تاکید کرد: هم افزایی فرهنگی کانون ها با بسیج باید در سطح کلان و بیشتر انجام شود و این نهادهای انقلابی می توانند بر اساس رسالت هایی که برای آنها تدوین شده، اهداف مشترک خودشان را احصا کنند و دست به طراحی و اجرای برنامه های فرهنگی در سطح کشور بزنند.

مدیر هماهنگی نواحی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به فعالیت شبکه جهادی مساجد، خاطرنشان کرد: در دوران شیوع بیماری کرونا فعالان و ارکان بسیاری از مساجد به صورت خودجوش و جهادی همانند دیگر عرصه ها و بحران ها وارد میدان کار شدند و وظایف خودشان را انجام دادند، ما هم تلاش کردیم که خدمات رسانی مساجد را سازماندهی نماییم، تا به شیوه ای صحیح این خدمات به مردم ارائه و از هدررفتن انرژی ها جلوگیری شود.

پایان پیام/
تعداد بازدید : ۱,۱۳۱

تازه ترین

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

پربازدیدترین